onsdag 20 april 2011

Ny stickning, nya markörer...

Ett nytt stort projekt på gång. Det ska bli den här koftan från drops design.

Egentligen stickar ju inte jag kläder, anledningen till det är att jag inte förmår mig följa mönster. Jag har inte heller fått den gen som gör att jag kan kontrollera stickfastheten, sen vet jag oftast inte vilken storlek jag borde sticka. Alltid blir det för stort, för tänk om det skulle bli för litet.....
Ja som sagt var...jag är inte så bra på att följa beskrivningar, därför blir koftan i 2-trådig ull istället för bomull.
Fortsättning följer....

Koftan är i alla fall snygg på bilden.

Visst är det så att man måste få nya stickmarkörer när man börjar med något större stickprojekt.
Här blev det några gröna från lite udda glaspärlor.

Sen har vi fått jättefina påskliljor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar