onsdag 10 augusti 2011

Sen senast

Har det blivit lite småprojekt.

Ett par gycklartofflor med inspiration från dom här.
Som vanligt blev det inte riktigt som mönstret, men dom här passar mina fötter...

Jag har läst.

Saftat och gjort en massa gele. Efter många års misslykanden på gelefronten har jag insett att det bästa man kan använda är GUL MELATIN. Då blir det bra konsistens.

Här blir det svartvinbärsjuice som är jättegod som måltidsdryck.
3 l vinbär (man behöver inte ens rensa dom)
3 citroner (rivet skal och saften ur dom)
30 g vinsyra
2 l kokande vatten
Så blandar man allt och mosar till det lite.
 Låt det stå ett dygn, sen silar man det genom durkslag och duk.
Rör mer 700 g socker/liter saft.
Sen häller man upp juicen i engångsplastmuggar och fryser in.
När man ska ha godricka till maten plumsar man bara ner en mugg i en tillbringare vatten, rör lite och vips så har man iskall svartvinbärsjuice.

Gött!

Här ska det bli färgning av garn. Tur man har snälla mostrar. Tack!

Jag har gått upp i vikt lite dom senaste månaderna...

Har sytt lite annat än barnkläder också.
Här tänkte jag att krabaten kunde sova om den nu behagar komma ut någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar