måndag 16 juli 2012

Dalahästar

En dalahäst.
 Jag hittade mönstret på Ravelry. Här.
Fast som vanligt har jag gjort om det lite. Jag vet inte hur många vantar jag har stickat som har blivit för långa, för korta eller för tjocka... Så nu har jag ett grundmönster som jag avviker ytterst lite ifrån. Det innebär att jag måste göra om nästan alla vantmönster lite så att dom passar det garn och stickor jag använder. Lite krångligt, men värt i slutändan tycker jag.


Här har det blivit ett par svart-vita vantar också.



Sen slank jag in på en vit sjal också.



Det svåraste med att sticka är egentligen att hinna sticka allt man vill.



Jag gör faktiskt annat också.
Är det fint väder har dottern infört ett obligatoriskt kvällsdopp på stranden brevid oss.

2 kommentarer:

  1. Så snygga vantar du gör, jag gör som du om arbetar mönstena tycker oftast att vantar efter mönster inte har så bra passform.
    ha en bra dag Mona

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha. Jag la upp länken till dalahästvantarna nu. Hoppas du har det bra i finvädret.
      /anita

      Radera